Η Κοιμωμένη ξύπνησε
Ξένια Καλογεροπούλου , Θωμάς Μοσχόπουλος
Συντελεστές:

Μετάφραση - Σκηνοθεσία: Ισίδωρος Σιδέρης , Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου ,Σκηνικά – Κοστούμια: Κατερίνα Μηλιαρέση, Σκηνοθεσία video: Θανάσης Τότσικας ,Φωτισμοί: Lime Light , Στίχοι τραγουδιών: Αστέρης Πελτέκης, Βοηθός σκηνοθέτη: Λάζαρος Βαρτάνης, Βοηθός χορογράφου: Τατιάνα Μύρκου, Επιμέλεια εικόνων πρώτου μέρους (Kadinsky - Calder): Βησσαρίων Σάκκος, Ηχοληψία – μίξη: Αντρέας Βαϊτούδης Studio GFS PRO ,Ηχοληψία – βοηθός φωτιστής – projection: Δημήτρης Κοκολινάκης
Ηθοποιοί:

Ιωάννα Τριανταφυλλίδου, Σύνθια Μπάτση, Λάζαρος Βαρτάνης, Κωνσταντίνος Καϊκής, Σπύρος Αθηναίου, Αμάντα Καταρτζή, Εύα Νέδου

 

 

 

Βασισμένο στις εκδοχές του κλασικού παραμυθιού «Η Ωραία Κοιμωμένη» από τον Τζιανμπατίστα Μπαζίλε, τον Σάρλ Περό και τους αδελφούς Γκρίμ

Λίγα λόγια για το έργο

Τι γίνεται όταν η  Κοιμωμένη  «ξυπνάει» 500 χρόνια μετά;

Η Ωραία κοιμωμένη διατηρεί πεισματικά μια σημαντική θέση στον κόσμο των παραμυθιών. Οι αιώνες περνούν, η ιστορία της αλλάζει, ξαναγράφεται, αλλά μέσα στις  αμέτρητες μεταμορφώσεις της διατηρεί πάντα κάτι από τον αρχικό της πυρήνα.

Η Ξένια Καλογεροπούλου και ο Θωμάς Μοσχόπουλος συνυπογράφουν ένα νέο θεατρικό κείμενο αξιοποιώντας τις διάφορες εκδοχές του παραμυθιού από τον

Τζιανμπατίστα  Μπαζίλε, τον Σαρλ Περό και τους αδελφούς Γκριμ

Αυτή τη φορά η Κοιμωμένη  του κλασικού παραμυθιού «ξυπνά» στη σημερινή εποχή σε μια πραγματικότητα χωρίς νεράιδες, πύργους και πριγκιπόπουλα.  Στον 21ο αιώνα των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, των υπολογιστών, των κινητών τηλεφώνων και των υπερπροστατευμένων παιδιών.

 

Μπορεί να υπάρξει παραμύθι σ’ έναν τέτοιο κόσμο;

 

Σε μια εποχή, σαν τη δική μας, όπου όχι μόνο τα παιδιά αλλά και πολλοί ενήλικοι δυσκολεύονται να «μεγαλώσουν», η προσαρμογή της «μαγεμένης βασιλοπούλας» στην πραγματικότητα αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση, όχι μόνο για τους μικρούς θεατρόφιλους, αλλά  και για όσους αγαπούν το θέατρο.

 

 

Σε σημείωμα της για το έργο η Ξένια Καλογεροπούλου αναφέρει:

 

         «Η Ωραία Κοιμωμένη και η ψυχανάλυση»

 

         Η Κοιμωμένη είναι από τα παραμύθια που απασχόλησαν και εξακολουθούν να απασχολούν διάφορους μελετητές που την εξετάζουν και την ερμηνεύουν, ο καθένας με τον τρόπο του.

            Ορισμένοι πιστεύουν ότι αυτός ο λήθαργος παραπέμπει σε αρχαίους μύθους και συμβολίζει τον χειμωνιάτικο ύπνο της φύσης και το ξύπνημα της με την άνοιξη .

             Οι σύγχρονοι ψυχαναλυτές λένε ότι πρόκειται για τη φάση που περνάει ένα κορίτσι στην εφηβεία , πριν ακόμη γνωρίσει τον έρωτα . Όταν φοβάται ακόμη τη ζωή και κλείνεται στον εαυτό της περιμένοντας . Το να μεγαλώνεις και να ωριμάζεις μπορεί να είναι οδυνηρό και ο ύπνος  είναι μια φυγή μπροστά στις αβεβαιότητες της ζωής . Το φιλί του Πρίγκιπα ξυπνάει τη θηλυκότητα της κοπέλας που υπήρχε σε λανθάνουσα κατάσταση. Η ζωή θα συνεχιστεί μόνο όταν εκείνη αλλάξει και αποφασίσει να γίνει γυναίκα .

                      Η ηλικία της Κοιμωμένης στις διάφορες εκδοχές της είναι 13-15 χρονών .Και σ’ αυτή την ηλικία η Κοιμωμένη τρυπιέται και «ματώνει».

                      Ο διάσημος ψυχαναλυτής και μελετητής παραμυθιών, Μπρούνο Μπέτελχάιμ πιστεύει ότι η ιστορία της Κοιμωμένης δίνει στα παιδιά να καταλάβουν ότι ένα τραυματικό γεγονός – όπως το να ματώνεις επειδή παύεις να είσαι κοριτσάκι – είναι κάτι που φαίνεται κακό αλλά τελικά δεν είναι .Κι ότι όλα αυτά τα γεγονότα πρέπει να τα παίρνουμε πολύ στα σοβαρά αλλά χωρίς να τα φοβόμαστε .Γιατί η κατάρα είναι τελικά μία κρυφή ευχή .

                      Και στην Κοιμωμένη όσο πλησιάζει η μικρή Πριγκίπισσα σ’ αυτή την κρίσιμη φάση, τόσο πληθαίνουν οι απαγορεύσεις από μέρους των γονιών της και τόσο μεγαλώνει η επιθυμία του κοριτσιού να κάνει πράγματα κρυφά από τους γονείς της.

                      Κρυφά θα ανέβει και την στριφτή και σκοτεινή σκάλα – άλλο ψυχαναλυτικό σύμβολο – για να φτάσει στο κρυφό δωματιάκι και το απαγορευμένο αδράχτι.

                      Κι όταν πια πέφτει σε λήθαργο, έρχονται οι πρίγκιπες που προσπαθούν να τρυπώσουν στο πυκνό δάσος που την περιβάλει, να περάσουν τα κοφτερά αγκάθια για να φτάσουν κοντά της. Μάταια όμως, μόνο όταν εκείνη θα είναι έτοιμη για τον έρωτα θα παραμερίσουν τα αγκάθια από μόνα τους για να περάσει εκείνος που θα την κάνει γυναίκα του.

 

 

 

Comments are closed.